Je bent hier:

STERK Engels Digitaal werkboek
Learning Management Systeem (LMS)

De docent kan lessen voorbereiden, plannen en opdrachten klaarzetten voor de leerling. De open vragen kunnen eenvoudig worden nagekeken en van feedback worden voorzien. De gesloten vragen worden automatisch nagekeken en meegenomen in de beoordeling.

Met het LMS kun je zelf de opdrachten uit de thema’s bepalen voor één leerling, groep leerlingen of een hele klas. Dit maakt het heel eenvoudig om gedifferentieerd te werken met aansprekende thema’s. Je kunt op deze manier ook bijvoorbeeld grammatica onderdelen toevoegen of juist weglaten voor extra verdieping of herhaling.

Stel zelf je leerroutes samen en zet herhaling of extra uitdaging klaar mocht dit nodig zijn. Ook kun je als docent aangeven hoeveel tijd een leerling heeft om de opdrachten te maken en in te leveren. Werk kan eenvoudig worden ingeleverd, waarna de docent het werk kan beoordelen. Alles is online overzichtelijk te monitoren. De docent kan tijdens het maken van het huiswerk/opdrachten instructies en feedback geven via de chat.

Extra mogelijkheden zoals

Opdrachten digitaal werkboek (LMS)

De opbouw van de opdrachten in het digitale werkboek (LMS) is hetzelfde als het fysieke werkboek. De docent plant de lessen en de leerling ziet direct na het inloggen welke opdrachten of huiswerk gedaan moet worden. De leerling kan tijdens het maken van het huiswerk/opdrachten eenvoudig via de chat vragen stellen aan de docent.

De opbouw van de opdrachten in het digitale werkboek (LMS) is dus hetzelfde. Het platform zorgt voor andere type opdrachten, bijvoorbeeld digitale sleepopdrachten maar ook automatische nakijkfuncties. Dit maakt het voor de leerling en docent nog eenvoudiger en gebruiksvriendelijker om met onze lesmethode te werken.

Extra visuele en auditieve ondersteuning
Een leerling kan tijdens het werken aan opdrachten de schermgrootte aanpassen. De videofragmenten kunnen ook in volledige schermweergave worden afgespeeld. Dit zorgt ervoor dat ook minder visuele leerlingen prettig kunnen werken aan de opdrachten. Daarnaast kunnen leerlingen bij video- en audiofragmenten eenvoudig de afspeelsnelheid vertragen of versnellen. Kun je minder goed horen en hierdoor minder snel de opdracht begrijpen, dan speel je de audio en video’s gewoon wat trager af.

De “check” en “key” functies
Op het moment dat leerlingen de opdrachten af hebben, kunnen zij via de “check” button de antwoorden controleren. De leerlingen zien dan direct wat ze goed of fout hebben gedaan. Als de leerlingen op de “key” button klikken dan worden alle juiste antwoorden zichtbaar. De gesloten vragen worden automatisch door het systeem nagekeken, handig voor de docent en leerling.

Nadat een leerling het werk af heeft kan ervoor worden gekozen het werk nogmaals te maken of om door te gaan naar de volgende opdracht. Op het moment dat een leerling wil stoppen met het werk omdat bijvoorbeeld een les afgelopen is, dan klikt de leerling op “save & exit”. Ook na afronding van het werk klikt de leerling op “save & exit”. Alle gesloten opdrachten zijn dan automatisch nagekeken en de docent kan eenvoudig de open vragen beoordelen en de leerling van feedback voorzien.

Er wordt een grote variëteit aan type opdrachten aangeboden. De docent kan zelf bepalen welke type opdrachten aan een leerling of ` groep leerlingen worden toegewezen. Dit kan eenvoudig worden gedaan per opdracht, hoofdstuk of thema.

Een kort overzicht van het type opdrachten: