Taal, luisteren, lezen en schrijven zijn allemaal met elkaar verbonden

Fast ForWord is een unieke, op drie stappen gebaseerde, evidence-based methode om het leervermogen van studenten Engels in basisonderwijs en voortgezet onderwijs te vergroten. Het is een krachtig effectieve en wetenschappelijk gevalideerde methode voor het verbeteren van leerresultaten.

Deze methode combineert het beste van onderwijstechnologie met empathische ondersteuning van menselijke factoren en motivatie uit het beloning principe. Het bouwt cognitieve vaardigheden op die essentieel zijn voor leren, en verbetert tegelijkertijd de vier componenten voor het leren in en van de Engelse taal: luisteren, lezen, schrijven en spreken.

Wetenschappers hebben Fast ForWord gebouwd en ontwikkeld

Twee internationaal geprezen teams van neurowetenschappers hebben Fast ForWord ontwikkeld door voort te bouwen op 45 jaar hersenplasticiteit en neurowetenschappelijk onderzoek (hoe de hersenen werken, leren en ontwikkelen) en onderzoek naar verbanden die taalproblemen met luisteren en lezen in verband brengen.

Fast ForWord werd ontwikkeld eind jaren negentig zo hebben wetenschappers de gegevens van miljoenen gebruikers van de afgelopen twee decennia gebruikt om Fast ForWord voortdurend te blijven verbeteren en te verfijnen.

Het opmerkelijke Fast ForWord-programma is een van de meest uitgebreid onderzochte in zijn soort ter wereld met meer dan 400 gepubliceerde onderzoek artikelen en schoolcasussen die de doeltreffendheid ervan bewijzen.

Het unieke karakter van Fast ForWord

“De programma’s weerspiegelen de kruising van educatieve best practices met nieuwe educatieve benaderingen die voortkomen uit onderzoek op het gebied van neurowetenschappen, menselijke cognitie en technologie. Dit is de basis van onze aanpak en het raamwerk van alle Fast ForWord- en Reading Assistant-producten. ”

“We versnellen het leren door bewezen onderzoek te doen naar hoe het brein leert. Studenten kunnen binnen slechts drie maanden prestatieverbeteringen van maximaal twee jaar behalen en een versneld leertempo behouden, zelfs nadat de programma’s zijn beëindigd.”

Taal, luisteren, lezen en schrijven verbinden in de Engelse les

Lezen en schrijven zijn complementaire vaardigheden – net als spreken en luisteren. Schrijven is woorden op papier zetten. Gesproken taal is de basis van geschreven taal. Woorden komen van wat leerlingen horen, spreken en lezen.

Schrijfvaardigheid is gekoppeld aan leesvaardigheid. Beide vereisen dat studenten in het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs fonemisch waarnemen – woorden kunnen worden opgesplitst in kleinere geluidseenheden (fonemen) en het zijn deze geluiden die letters vertegenwoordigen. Dit is wat nodig is om de prestaties te verbeteren.

Fast ForWord bouwt luister-, lees-, schrijf- en leervaardigheden op zodat het fonemisch bewustzijn, taal en cognitieve vaardigheden ontwikkelt.

Oefeningen ontworpen vanuit de eerste principes van taal en cognitieve ontwikkeling

De Fast ForWord-trainingsoefeningen zijn speciaal ontwikkeld om studenten te helpen die worstelen met de verbanden tussen taal, luisteren en lezen en daarmee hun geletterdheid.

De oefeningen zijn ontworpen om terug te gaan naar de eerste principes door de neurale representatie van geluiden binnen lettergrepen, woorden en zinnen te verduidelijken en door studenten te leren om de regels van de Engelse grammatica expliciet te beheersen.

Fast ForWord-training van deze basisvaardigheden wordt gepresenteerd in een context van zeer systematische en ontwikkelingsgerichte oefeningen die zowel de taalkundige als de verwerkings- en cognitieve vaardigheden geleidelijk uitdagen.

Dit gebeurt alleen in de vroege oefenmodules met gesproken taal totdat de student een hoog niveau van beheersing van de inhoud van alle oefeningen bereikt. Alleen dan maakt de student kennis met latere modules met oefeningen die tekst bevatten.

4 leerprincipes uit de neurowetenschap ingebed in alle Fast ForWord -oefeningen

Bij alle oefeningen worden op neuroplasticiteit gebaseerde leerprincipes gebruikt om prestatieverhogingen te stimuleren, muisklik door muisklik. Volgens de F.A.S.T. principes, hersenveranderingen gebeuren het meest efficiënt met:

  1. Frequent en intensief oefenen met aanhoudende aandacht
  2. Adaptieve individueel leren (van makkelijk tot moeilijk)
  3. Simultaan ontwikkeling van taal- en cognitieve vaardigheden
  4. Tijdige beloningen en correctie van fouten (onmiddellijk na elke reactie).

Studenten vorderen in hun eigen tempo langs een bepaald traject van gemakkelijkere taken met een lagere cognitieve belasting tot taken die zowel taalkundig als cognitief steeds uitdagender worden.

Drie stappen van de Fast ForWord online programma’s:

  1. Twee op leeftijd afgestemde modules voor taal- en cognitieve verbetering die de hersenen trainen om de 44 fonemen van de Engelse taal effectief te onderscheiden en te verwerken, en tegelijkertijd de vier cognitieve vaardigheden op te bouwen die essentieel zijn voor het leren: geheugen, aandacht, verwerking en volgordebepaling.
  2. Zes modules voor leesontwikkeling – breidt de taal- en cognitieve verbetering uit en bouwt grammatica, woordenschat en begrip op. Het geschikte startniveau voor elke student wordt bepaald met behulp van de internationaal gebenchmarkte leesvoortgangsindicator.
  3. The Reading Assistant (RA) 1-op-1 online begeleide mondelinge leescoaching. Het heeft honderden teksten die gebruik maken van geavanceerde spraakherkenningstechnologie om tijdig corrigerende feedback en uitspraakvoorbeelden te geven. Door RA verweven zijn geautomatiseerde meet- en rapportagetools om metrische gegevens te genereren, zoals woorden die per minuut correct worden gelezen en vraag / antwoord-metrische gegevens om het bewijs te leveren voor een groeiend begrijpend leesvermogen.

Reading Assistant is de enige tool die spraakherkenningstechnologie gebruikt ter ondersteuning en corrigeer leerlingen terwijl ze voorlezen.

De werkzaamheid van Fast ForWord hangt af van 3 gebruikscriteria:

  • Correcte implementatie (naleving van de door onderzoek gedefinieerde protocollen)
  • Tijdige interventieondersteuning (vaak gewoon aanmoediging of motivatie), en
  • Voltooiing – moeilijk om een ​​positief resultaat te verwachten als je niet klaar bent.

“Menselijke factoren” belangrijk voor het succes van Fast ForWord

Een leraar, coach, internbegeleider of ouder is van vitaal belang om te helpen bij het bereiken van de drie criteria. De kracht van de door neurowetenschappen ontworpen software is buitengewoon. Maar het succes bij het ontwikkelen van leervermogen, inclusief lezen en schrijven, wordt enorm versterkt wanneer getrainde leraren bij de implementatie worden betrokken.

Het beloningssysteem is ook een belangrijk onderdeel van het succes van Fast ForWord

Naast de geanimeerde beloningen die in de oefeningen zijn ingebouwd, wordt een externe “beloningssysteem ” die door een persoon (leraar / coach / internbegeleider) wordt beheerd, aanbevolen om de motivatie van studenten tijdens de oefenreeksen te behouden.

Tagged under: